fredag 28 augusti 2009

2009-08-28

Mycket att göra
Styrkepasset igår var urjobbigt men gick ändå bättre än förra veckan. Det går framåt i alla fall! Väl hemma blev det snabb middag - ärtsoppa och sedan blåbärspajen som var kvar - och en tur ut med katterna. Jag bokade flyget till London också så nu är det klart. Hotellet får någon av de andra tjejerna titta efter - jag känner nu att jag har gjort en del av jobbet så nu får de ta vid.

Jag och UP ägnade oss lite åt planering och åt att få lite gjort. Vi har massor att göra och det är bara frågan om vad vi ska prioritera. Bröllopsbokningarna börjar kännas akuta. Jag gick in och tittade lite snabbt på Edsbergs Slott men det är redan nu fullbokat i hela augusti och september nästa år. Det är väl så det är - ett år kvar och allt är slut redan. Det finns inte mycket utrymme för spontanitet direkt. Förutom bokningarna så är det ringarna men dem känner jag inte lika mycket stress med - de finns ju kvar, så att säga. Det är bara frågan när vi vill börja använda dem. Förutom bröllopsplanering har vi alla våra semesterbilder att gå igenom och rensa bland. Det kommer ta massor av tid. Jag måste få ordning på min dator på något sätt och sedan kliar det i fingrarna av längtan över att göra något åt vårt hem som ser ut som rena katastrofen nu. Vi har till exempel pratat om ny stereobänk till vardagsrummet, vi har pratat om soffbord och sängbord. Jag kan tänka mig att måla om skrivbordet i vitt för nu är det verkligen inte snyggt. Få ordning bland kläder och kartonger och pärmar.... det finns hur mycket som helst att göra.

Idag inviger jag min nya röda sidenblus till min korta jeanskjol. Blusen är underbar - jag har redan fått flera komplimanger för den. I kväll får vi se vad vi gör. After work på Diplomat kanske med gamla gänget? Jag vet inte. Förra veckan var faktiskt inte särskilt rolig tyckte jag. Jag känner att jag måste bli lite mer social nu, träffa folk och göra saker. Frågan är bara om det är just det här jag ska göra, om det är just det här jag vill. Det är något att fundera på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida