måndag 31 augusti 2009

2009-08-31

Risig
Helgen har gått med expressfart. Så är det alltid - det känns som att tiden flyger iväg och utav allt jag vill göra hinner jag knappt hälften, om jag har tur och är riktigt effektiv.

I fredags mötte jag UP efter jobbet. Vi gick en runda på stan, hade funderingar på att gå på after work på Diplomat som JD hade bjudit in till men när allt kom omkring var vi tvärtrötta båda två och det slutade med att vi åkte raka vägen hem i stället. Ibland måste man bara prioritera sig själv. Fredagkvällen blev lugn, god, enkel middag och vila. Ibland är det bara det vi behöver, antar jag.

På lördagen hade vi lite race med hemmafix på förmiddagen. Jag har gjort upp en lång lista med saker vi kan göra för att förbättra vårt hem, varvat med saker vi verkligen måste få gjorda - det är allt ifrån att måla skrivbordet vitt till att gå igenom Tanzania-foton och leta kyrka till vårt bröllop. Det finns att göra, helt klart. Eftermiddagen ägnade vi åt möbeljakt. Vi åkte till Länna Möbler och ägnade ett par timmar där. Vi bestämde oss för vilken stereobänk vi ska beställa och hittade dessutom en bra skrivbordslampa och en klart tänkbar variant på sängbord. Enda nackdelen med bordet är att det inte är kritvitt utan bryter i en lite gråaktig nyans som jag inte riktigt gillar. Det går så klart att måla om men det vore ännu bättre om det var rätt från början. Kvällen tillbringade vi hemma igen - lugn och ro, middag och lite jobb.

Söndagen var visiningsfri men gick för övrigt i ungefär samma stil som lördagen. Vi åkte runt i ytterligare några möbelaffärer men hittade ingenting bättre än det vi redan sett. Vi var förbi AP en kort sväng och sedan var det enkel middag hemma innan helgen var slut för den här gången.

Idag sitter jag på jobbet och känner mig sjuk. Jag har varit halvkrasslig i stort sett ända sedan jag började jobba efter semestern men det har aldrig riktigt brutit ut utan jag har gått vecka efter vecka med lite lätt hosta, ont i halsen och rinnande näsa, men ändå kunnat träna och jobba som vanligt. Nu känns det plötsligt mindre bra och det är väldigt dåligt tajmat med tanke på att den här veckan kommer att bjuda på fullt upp att göra på jobbet. Jag kan helt enkelt inte vara hemma nu och det är inte alls bra om jag blir sjuk. Dessutom fyller mamma år i morgon och det är inte roligt att utebli från hennes födelsedagsmiddag. Jag lutar åt att avboka träningen och ta en vilokväll i stället - tråkigt men kanske ett måste ändå. Jag förbannar min virusdrabbade dator som gör att jag inte kan jobba hemifrån - det hade nog annars varit precis vad jag skulle behöva just nu. Kanske kan UP hjälpa mig med det i kväll - annars vet jag inte hur jag ska göra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida