torsdag 5 mars 2009

2009-03-05

One down
Igår jobbade jag på som en tok hela dagen. Jag fick mycket gjort men den största lättnaden av alla var ändå att boendet i New York är löst. Jag pratade med AG som jag har mailat med för att få hyra hans lägenhet och allt har gått bra, handpenningen är betalad och nu är det bara att planera för allt vi ska göra när vi väl kommer dit. Så skönt! Jag känner mig klart lugnare nu.

Min förkylning är bättre men jag tar ändå det säkra före det osäkra och låter bli träningen. Jag får inte på några villkor bli sjuk inför resan. Det är synd att missa träningen men det är som det är. I stället har jag varit och klippt mig - det behövdes, det var nog ett halvår sedan sist - och tvättat och gjort andra halvroliga saker. Det är lika bra att få det gjort medan jag har tid över. Jag har träffat min migränläkare som föreslog att jag ska prova att dra ner på medicinen lite. Ta bort en tablett per dag och se om det gör stor skillnad. Jag testar gärna - ju mindre medicin jag behöver desto gladare är jag.

Idag fyller LP 50 år och i kväll är det middag med familjen på Beirut Café. Jag har länge velat gå dit så det passar bra. Sedan är det bara att köra på med allt annat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida