tisdag 24 februari 2009

2009-02-24

Få det gjort
Idag ringde jag Sophiahemmet och bokade tid i alla fall. Jag funderade på att vänta och se eftersom det känns lite som att jag överreagerar - springer dit så fort det är något. Men sköterskan som jag pratade med tyckte det var lika bra, om inte annat så slipper jag ju fundera på det om det visar sig vara ofarligt. Om det skulle vara något så är det bättre att jag gör något åt det direkt än att jag väntar ut det. Jag tänker inte göra samma sak som min mormor, som valde att vänta och se, och som dog i bröstcancer när hon var 41 år gammal - bara några år äldre än jag är nu.

Budgivningen på den fantastiska lägenheten verkar gå trögt. Hittills har det bara kommit in ett enda bud och det är bara 50 000 kronor över utgångsbudet. Jag är lite skadeglad ändå - för att mäklaren pratade om att hon ville få igång en ordentlig budgivning och därför la utgångsbudet i nivå med ett riktigt lockpris. Så blir det knappt några bud alls. Det kan hon ha för sitt oärliga spel.

Annars är det vardag igen. Jag tränade inte igår utan gick en sväng med UP på stan för att leta slips - inte så lätt men ett köp blev det ändå. Typiskt nog fick jag migrän så det blev en kort tur och sedan en lugn hemmakväll efter det. Vi har börjat titta efter resor till New York i mars och faktiskt finns det biljetter till överkomliga priser. Vi har inte bokat ännu men vi ska, förhoppningsvis inom ett par dagar. Sedan återstår boende och allt annat. Men det ska ordna sig.

Vi har börjat fundera på sommarsemester också. Jag vill till Galapagos - det är en drömresa på många sätt och absolut något vi ska göra innan vi får barn, om vi nu får några. Jag har börjat förlika mig med tanken även om den är skrämmande och även om jag inte känner mig redo för det på långa vägar. Men jag antar att det inte är så mycket att fundera på utan bara att börja försöka, när allt kommer omkring.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida