onsdag 11 februari 2009

2009-02-11

Jobbresa till Zürich
Söndagen blev inte särskilt produktiv. Jag packade och fixade och vi hann med en kort promenad innan det var dags för mig att ta flygbussen ut till Arlanda. Jag gillar inte tanken att lägga en söndag på en tjänsteresa, men nu blev det som det blev ändå. Flygresan till Zürich gick bra. Jag tog en taxi till hotellet och begav mig sedan direkt till restaurangen där jag hade stämt träff med kollegorna från Schweiz, Holland och Frankrike. Vi åt en underbart god thailändsk middag och det var trevligt att få prata med dem och lära känna dem lite bättre.

Måndagen och tisdagen har varit sprängfyllda av information. Det har varit givande på många sätt - jag har lärt känna nya trevliga kollegor från USA, Schweiz, England, Holland, Frankrike, Italien och Spanien. Jag har fått massor av nya kunskaper om vårt nya varumärke, profilen och vad som ska göras inför framtiden. Jag har ätit massor av god mat. Jag har fått en bättre bild av våra nya ägare, hur de jobbar och vilka de är, så resan har varit bra på många sätt.

Rent privat kan jag däremot inte säga att det har varit så bra. Zürich överraskade mig som en ful och totalt ocharmig stad, förvisso med fint läge vid en stor sjö och med bergen inom synhåll, men förutom det fanns det inte mycket positivt som jag kunde upptäcka. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo där. Sedan är det det gamla eländet med UP's förflutna som i högsta grad lever i just Zürich. Hans tidigare flickvän bor där, hon som är som en sagoprinsessa som det inte finns några fel eller nackdelar hos. Bara det får mig också att ogilla staden - jag ser för mig hur han och hon går där och är kära och lyckliga och romantiska. Jag kan inte hantera den bilden, kan inte få den att försvinna. Det är de gamla spökena igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida