tisdag 17 februari 2009

2009-02-17

Kämpa på
Jag är inne i en period nu när jag inte trivs med min kropp. Jag känner mig tjock, vet med mig att jag äter för mycket och för onyttigt. Min disciplin när det gäller sötsaker är obefintlig och ännu jobbigare blir det när jag ser pinnsmala människor med smala, snygga ben var jag än vänder mig. Jag har försökt göra förändringar redan nu - jag har till exempel nästan slutat äta pasta och ris. Jag tar aldrig bröd till lunchen. Men det finns fler saker att göra.
  • Jag ska mäta mig varje vecka - lår, stuss och midja.
  • Jag ska dra ner på sötsaker. Måste jag ha något så ska jag försöka hålla mig till mörk choklad som jag ändå tror är bättre än annat godis.
  • Jag ska träna på SATS tre gånger per vecka.
  • Jag och UP ska ta en rask promenad en timme minst en gång varje vecka.

Jag vill helst inte banta - däremot ska jag försöka äta mindre portioner generellt och tänka på att välja lågkalorialternativ med mindre kolhydrater när jag kan. Mitt mål är egentligen inte att gå ner i vikt utan bara att minska i omfång vore nog så fantastiskt för mig. Det får ta tid men jag ska kämpa med det, hela tiden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida