fredag 12 december 2008

2008-12-12

Dagen efter festen
Igår var det ännu ett event - julfest med jobbet. Jag var arrangör som vanligt och även den här gången gick det bra. Det är skönt att det är över, skönt att jag kan släppa alla tankar på det, all planering och allt jag har hållit i huvudet hela tiden.

Vi började med julbord på kontoret och det blev faktiskt väldigt lyckat. Vi dukade upp nere i Magasinet och det var roligt att mitt upplägg med att låta folk jobba gruppvis över avdelningsgränserna funkade så bra. Alla drog sitt strå till stacken, folk var engagerade och gjorde det som krävdes. Maten var god och stämningen på topp.

Efter middagen gick vi till Dansens Hus och såg föreställningen Inside Out med Cirkus Cirkör. Jag har aldrig sett dem tidigare men länge varit nyfiken på dem och hade egentligen ingen aning om vad jag skulle förvänta mig. Föreställningen innehöll mer teater än jag hade trott och jag inser också att modern kultur inte passar för alla. Men flertalet verkade ändå tycka det var väldigt bra. De akrobatiska numren var oerhört skickliga och imponerande och helheten med musiken, rekvisitan och stämningen var underbart vacker.

Kvällens sista anhalt - den sista arbetsuppgiften för mig - blev att gå ner till Hell's Kitchen som vi hade abonnerat. Även där var stämningen bra - folk hade roligt och drinkbiljetterna gick åt. Jag passade på att smita iväg när ingen märkte det - jag brukar inte vilja göra någon stor sak av att jag går hem.

Jag ringde UP på hemvägen. Konstigt nog kände jag mig lite stridslysten när jag pratade med honom, trots att det varit så bra att ses på dagen. Han pratade alldeles för länge om JSk och hans flickvän - eller vad hon nu är - HE och det gjorde mig bara irriterad eftersom det påminde mig om saker jag inte vill minnas. Dessutom var det nog besvikelsen över det här att inse att det inte verkar bli något bröllop mellan oss, åtminstone inte inom någon överskådlig framtid om UP får välja. Jag drog till med en vit lögn och sa att det var någon från jobbet som hade frågat om det inte var dags för mig och UP att förlova oss och jag hade svarat att det var inget jag visste om, eftersom vi aldrig har pratat om det. Till min förvåning svarade UP att han faktiskt hade tänkt på det. Han frågade om jag hade tänkt på det också, jag svarade ja och UP sa att det var bra. Men ändå blev stämningen bara så spänd och konstig och jag bytte snabbt ämne och avslutade samtalet i stället. Undrar varför det där ämnet är så känsligt egentligen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida