tisdag 25 november 2008

2008-11-25

Snöyra
Det har snöat i flera dagar nu. Snön ligger som ett tjockt, mjukt täcke över Stockholm och gör världen ljusare, med runda, inbjudande former. Jag hade gärna sett att snön fick ligga kvar men tyvärr ska det ju bli plusgrader igen redan under veckan så jag antar att allt kommer att förvandlas till ett enda slask då. Jag hade egentligen tänkt flytta hem mig själv och katterna till min lägenhet igår, eftersom jag ju inte kommer att ha fler visningar nu. Men väglaget var för dåligt och jag insåg att jag måste vänta ett par dagar tills det värsta har lagt sig. Sedan ska jag bo hemma hos mig så länge jag har möjlighet till det.

Min förkylning är fortfarande inte bra, om än bättre. Jag längtar efter att komma igång och träna ordentligt men det dröjer, och de bra, intensiva perioderna bryts upp av jobb, av andra saker jag bokar in, av att jag blir sjuk eller vad det är. Jag börjar från början gång på gång.

I stället för träning blev det en tur på stan igår. Jag köpte en ny handväska på Esprit och ett par coola, mörkblå jeans från Mexx med hög midja och vida ben. De passar perfekt och jag hoppas att de kommer att hålla bra för mig, som redan har alldeles för många jeans och ständigt är på jakt efter de perfekta, mörkblå, som ger mig långa, smala ben - så långt från verkligheten som bara är möjligt. Jag köpte också vita tårtljus och en dyr, mäktig chokladtårta på NK som jag fick smuggla in i kylskåpet när jag kom hem.

Kvällen gick till att äta middag - ruskigt goda raggmunkar, varför lagar jag inte det oftare? Sedan var det att vika och sortera tvätt samt sy upp mina nya jeans som var lite väl långa i benen till och med för mig. En ganska bra kväll ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida