torsdag 20 november 2008

2008-11-20

Göteborg igen
Jag har varit iväg på tjänsteresa igen, till Göteborg den här gången. Vi skulle ställa ut på arbetsmarknadsdagen på Handelshögskolan och jag åkte ner som projektledare. Jag tog flyget redan på tisdagkvällen, checkade in på hotellet och gick sedan iväg för att äta middag med CS och DN. Jag känner dem knappt sedan tidigare så det var snällt av dem att ställa upp och göra mig sällskap, även om jag var dödstrött och lika gärna hade tagit med något snabbt upp på hotellrummet.

På onsdagen gick jag upp tidigt och så var det dags att gå iväg till Handels igen. Jag har varit där en gång förut och precis som förra gången slogs jag av hur vuxna och medvetna studenterna är, jämfört med mig själv i samma ålder och samma situation. Studenterna på Handelshögskolan är riktiga karriärister. De vet vad de vill och hur de ska komma dit, inte särskilt likt hur det var på min tid i Gävle. Jag jobbade på i montern och hann med en kort sväng på stan innan det var dags att åka iväg med flygbussen.

Jag hade gärna tillbringat mer tid i Göteborg - det är en fin stad och jag trivs där. För några år sedan var jag på väg att flytta dit, och jag tror att det hade blivit bra om jag hade gjort det, även om jag är mer än glad idag att det inte blev av. Däremot har jag börjat fundera på att åka dit över en helg med UP. Det skulle vara en lagom helgutflykt för oss om vi bara kan hitta ett billigt boende.

Hemresan blev hemsk. Jag hade en tid att passa för föreläsningen med Paul Martinell i Stockholm, men planet 15.30 blev inställt för att det var för få passagerare inbokade. Nästa plan klockan 16.00 blev en timme försenat eftersom passagerarlistorna inte stämde. Givetvis blev jag en halvtimme försenad till föreläsningen och det var som att komma in mitt i handlingen på en film - jag fattade ingenting av sammanhanget och var för trött och halvsjuk för att orka engagera mig dessutom. När det blev paus lämnade jag UP där och åkte hem. Föreläsningen hade säkert varit bra, men jag behövde vilan mer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida