tisdag 11 november 2008

2008-11-11

Novembervardag
Novembermörkret har sänkt sig över Stockholm och det känns ganska tungt att veta att det kommer att vara så här i närmare sex månader till. Jag måste verkligen hitta något att se fram emot, en verklighetsflykt, vad som helst.

Min mäklare ringde igår eftermiddag och berättade att jag har fått in ännu ett skambud på min lägenhet, den här gången bara 900 000 kronor vilket alltså är ännu lägre än det förra skitbudet. Mäklaren hade sagt till spekulanten direkt att det budet skulle jag aldrig ta men han blev sur och sa att hon var minsann skyldig att framföra det - så det gjorde hon, och mycket riktigt tar jag det inte i beaktande överhuvudtaget. Annars är det skralt med spekulanter. Fem personer var på söndagsvisningen men ingen har något vettigt att komma med ändå. Hos två av paren som tittade hade kvinnan velat ha min lägenhet och mannen inte, och då blev det något annat i stället. Varför är det så självklart att mannen ska bestämma sånt??

Träningen igår gick väldigt bra. Jag orkade passet igenom och kämpade bra och var absolut nöjd med min insats efteråt. Jag och UP åt middag hemma hos honom - caprese och våfflor till efterrätt. Senare på kvällen kom R och lämnade tillbaka katterna till mig. UP's lägenhet blir livligare så fort de kommer dit, den lever upp på något sätt. Kvällen var bra på det hela taget.

Det känns som att jag har fullt upp varje dag och kväll nästan men ändå tycker jag att det mesta är ganska tråkigt nu. Jag kan inte säga varför riktigt - det är väl bara en känsla jag har.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida