torsdag 6 november 2008

2008-11-06

UP's födelsedag
Igår fyllde UP 45 år och vi firade det med middag hemma hos mig. Jag har redan börjat förbereda visningen på söndag och passade på att köpa en ny uppsättning av vita gladiolus samtidigt som jag köpte 20 stora röda rosor till UP - som vanligt på Hötorget.

Jag förberedde en lyxig middag med varmrökt lax, räkor, tre olika ostar - en manchego, en brie och en blå-grön-mögelost. Till det gott färskt bröd, kex, sallad och aioli och självklart mousserande vin att dricka till. Det blev riktigt gott alltihop och UP blev glatt överraskad både av boken som var från mina föräldrar och av klockan han fick av mig. Jag hoppas verkligen att han kommer att vilja använda den också så att den inte bara blir liggande.

Jag har fått beröm från fyra personer för mitt föredrag på jobbet och det värmer så klart massor! Jag är allt annat än en van föredragshållare så det känns skönt att få höra att det har gått bra. UP våndas över sitt jobberbjudande - han vill gärna ha det men det kommer helt klart med både för- och nackdelar.

Något jag funderar mycket på är om vi ska kunna ta någon semester i vinter, som vi har planerat. Just nu känns det som att jag har tackat nej till New York i april med PR och tjejerna för att göra - ingenting. Visst, jag sparar pengar, men det är ändå inte vad jag hade hoppats på, så klart. Kanske kan vi få till en Londonresa i år och bo hos UP's kompis där, men förutom det blir det nog svårt att få till någon längre resa, som jag hade hoppats på. Det är synd att saker och ting så sällan blir som man har tänkt sig, även om det också kan vara bra ibland.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida