tisdag 25 november 2008

2008-11-25

Vakna mardrömmar
Nästan varje kväll när jag har gått och lagt mig - om jag inte är för trött - kommer de där vakna mardrömmarna till mig. Det är absurt för det är ofta saker som ligger långt, långt tillbaka i tiden. Det kan vara särskilt hemska scener ur någon bok, slagsmål jag har blivit vittne till, djurplågeri som jag har läst om... Vissa saker har hänt i verkligheten och andra är ren fiktion, men ändå för mig bara alltför levande. Jag brukar försöka att aktivt tvinga bort tankarna genom att välja något annat, men det är svårt stundtals. Helst skulle jag slippa tänka på de här sakerna helt, eftersom de bara får mig att må dåligt. Men hur gör man för att bli av med mardrömmar? Finns det något sätt som fungerar?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida