torsdag 22 november 2007

2007-11-22

Hemmakväll
Igår hade jag en typiskt tråkig hemmakväll. Jag tränade spinning efter jobbet men passet var ganska tråkigt. Dålig musik och oinspirerande instruktör. Men bra att ha gjort det ändå. Träning är inte alltid roligt och framför allt på spinningpassen är musiken extremt viktig för mig.

Resten av kvällen ägnades åt att tvätta och fixa med saker hemma. Jag behöver verkligen städa men det är ingen idé att göra det förrän R har hämtat katterna i kväll. Jag tog ut dem på en liten kvällspromenad som vanligt men Tuva tyckte mest att det var läskigt med alla ljud och människor ute.

UP kom hem till mig sent på kvällen, utan att det var planerat. Det var skönt att se honom. Han hade varit hemma hos HT och sett på fotbollen tillsammans med JSk och hans flickvän. Tydligen var det meningen att de skulle ha gått ut och tittat på fotbollen på Undici men JSk's flickvän ville inte det eftersom att hon var rädd att de skulle stöta på hennes ex eller någon av hans vänner. Hon vill inte visa inför exet att hon är ihop med JSk. Ännu en gång tappar jag hakan över hur korkade folk kan vara och vad vissa går med på i en relation. Jag förstår inte hur JSk kan acceptera att vara tillsammans med en tjej som bröt med sin före detta redan i somras och trots det fortfarande inte vill eller vågar stå för att hon är med JSk. Jag må ha usel självkänsla men inte ens jag har låga tankar om mig själv!

Jag längtar verkligen till helgen, att få åka iväg med UP och göra roliga saker, skämma bort oss själva och bara vara. I natt sov vi dåligt båda två. UP låg och vred sig hela tiden och jag vaknade förstås av det. Tur att det snart är helg.

Varje morgon åker jag buss med en massa högstadieelever. Jag är hemligt road och fascinerad av att studera dem. De är i princip fortfarande barn men ändå så otroligt vuxna. Tjejerna är hårt sminkade och det syns så tydligt hur utstuderat allt är, beteendet, utseendet, hur de agerar med varandra både hos tjejerna och killarna. De verkar så självsäkra och jag undrar om det verkligen var likadant när jag var i den åldern. Var man så säker, så vuxen redan då? Det känns som att det är en helt annan värld barnen växer upp i idag. De blir vuxna mycket tidigare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida