måndag 19 november 2007

2007-11-19

Drömhuset
Vi har ägnat oss en hel del åt heminredning i helgen. Eller kanske inte så mycket faktiskt inredning som att planera och drömma, välja ut vad vi vill ha i vårt hem. Vi har varit runt i möbelaffärer och på husvisningar, utan att köpa något, men vi fick desto mer inspiration och idéer.

Visningarna igår gick halvbra. Första huset vi såg var fint men utgångsbudet mer än jag egentligen tyckte det var värt, med tanke på att det låg precis vid en rätt så vältrafikerad väg. De kommande två - ett radhus och ett kedjehus - var inte aktuella. Det första var jättefräscht och nyrenoverat men kändes ändå som en mörk liten låda. Det andra var bara fult och tråkigt.

Det sista huset vi såg var en dröm för mig. Ett parhus i ett trevligt, relativt nybyggt villaområde. Inredningen var som gjord efter min smak. Det var inte så stort, men ändå lagom för mig och UP. En liten trädgård och en omedelbar känsla av att här kan jag bo, här trivs jag. Jag kände mig beredd att bjuda direkt. Men UP tyckte att det låg för långt borta - och egentligen hade han rätt i det - så det blir ingen budgivning nu heller. Det är synd. Det sista huset hade jag verkligen velat ha, och priset hade inte heller varit något problem för oss. För bra för att vara sant, helt enkelt.

Min besvikelse efter den sista visningen var så tydlig så UP bad till och med om ursäkt för att han inte ville bjuda. Vi har pratat igenom vår kravspec igen och kommit fram till att vi ändå inte har varit riktigt tydliga förut. UP har högre krav än jag har, men så har han också råd med mer. Det känns som att vår flytt ligger ganska långt fram i tiden ändå. Jag önskar mig ett stort tålamod i julklapp.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida