tisdag 13 november 2007

2007-11-13

Back in town
Idag fyller C 31 år! Vi ska fira henne hos mamma och pappa och Maja i kväll.

Igår fick jag lov att hoppa över min vanliga måndagsträning för att åka in till stan och handla en present. Jag saknar stan! Min plan har varit att nästa gång jag byter jobb ska jag vara i stan, men nu när sökandet är igång är jag tveksam till om planen kommer att hålla. Förvånansvärt få företag har kontor i stan nu för tiden. Det är de billigare - och tråkigare - förorterna som gäller.

Nu när jag så pass sällan är i stan njuter jag i stället av varje sekund. Jag njuter av livet och butikerna, av stämningen och av alla intryck. Jag passade på att gå en runda i några butiker, bara för att, och hittade både present till C och även julklappar som jag dock väntar lite med att köpa. Jag hittade något att önska mig själv också när jag ändå var igång.

Min jakt på stövlar känns däremot lönlös. Det finns massor av stövlar men ingenting som lockar. Kanske får jag ändå använda mina gamla ett år till. Det blir billigare i alla fall.

I morse var jag på ännu en jobbintervju. Jobbet lockar men jag har ingen aning om hur intervjun gick. Rekryteraren var omöjlig att läsa och det kan ha gått hur som helst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida