fredag 16 november 2007

2007-11-16

Stilla
Igår var jag så trött att jag nästan såg dubbelt. Huvudvärken släpper inte oavsett vilka eller hur många tabletter jag tar. Jag är rådvill, vet inte hur jag ska bli av med det.

Jag åkte in till stan för att möta UP efter jobbet. Han skulle träffa MTh som har skapat förslag till logga och visitkort för UP's företag och UP ville ha mig med som smakråd. MTh är duktig insåg jag direkt. Han hade lyssnat bra på vad UP var ute efter och han var väldigt ödmjuk och betonade gång på gång att det viktiga var att UP blev nöjd, inte att MTh fick sin vilja igenom. Den inställningen ligger ljusår ifrån vad jag är van vid från de reklambyråer och kreatörer jag har haft kontakt med själv. Det vanliga brukar vara att man blir betraktad som idiot om man inte gillar de förslag byrån har skapat.

UP hade ett stort leende över hela ansiktet när MTh presenterade sina förslag. Förslagen var bra och det kändes nog stort för UP att se sitt eget företagsnamn presenterat på ett så proffsigt sätt. Ännu mer riktigt, liksom. Jag har en klar uppfattning om vad jag tycker och vilket förslag jag föredrog men jag valde att inte säga för mycket. Jag vill att UP ska bilda sin egen uppfattning och välja det som passar honom bäst, utan att låta sig påverkas av mina åsikter.

Efter mötet med MTh gick vi vidare ner på stan. Jag skulle möta KH för en fika och UP följde mig så långt på vägen som han kunde, trots att det blev en omväg för honom. Jag frågade varför och han sa bara att han ville vara med mig så länge han fick. Det rörde mig på något sätt...

Det blev ingen lång fika med KH. Vi var lika trötta båda två och jag hade sprängande huvudvärk dessutom. Jag lyckades i alla fall hitta de stövlar jag har funderat så länge på med ett bra reapris så jag slog till. Typiskt, just när jag hade gett upp hoppet om att hitta någonting.

KH berättade om ELK som har nytt jobb. ELK studsar upp ur sängen varje morgon, jobbar till klockan sju varje kväll och önskar att hon inte behövde åka hem. KH och jag konstaterade att ingen av oss någonsin har känt så inför ett jobb. Jag tänker på ELK's egentillverkade halsband med texten "It's fun being me" och tänker att mer rätt kan hon inte ha. Hon har lyckats bra!

Jag kom hem ganska tidigt och gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig. Bara dammsuga snabbt och sedan i säng. Men precis när jag stod där i pyjamas med dammsugaren i högsta hugg dök UP upp hos mig helt oväntat. Han sa att jag hade verkat så nedstämd under dagen och tidigare när vi sågs så han ville komma hem till mig. Det är sånt jag tycker om honom för. Att han bryr sig så mycket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida