måndag 29 oktober 2007

2007-10-29

Ett år senare
Nu är det ett år sedan jag och UP lärde känna varandra. Vårt korta möte på Gerdas i augusti ledde till att vi tillbringade en hel helg tillsammans på Birka Paradise, och nu ett år senare letar vi hus tillsammans. Det är verkligen fantastiskt att det kan bli så. Vi är lyckligt lottade båda två.

Igår såg vi ett hus i Täby som jag tyckte kändes helt rätt. Även UP gillade det väldigt mycket, men hans startsträcka är längre än min och han är fortfarande långt ifrån redo att börja bjuda på hus på allvar. Det är OK, det måste få ta tid. Att köpa en bostad är en så viktig sak och det måste kännas rätt. Det är bara jag som är så otålig. Jag är dödstrött på att pendla mellan två bostäder, att släpa tunga väskor och att alltid vara på resande fot. Jag önskar att det inte ska ta lång tid innan vi är på rätt plats, innan vi bor tillsammans på riktigt. Jag vill inte vänta längre.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida