fredag 21 september 2007

2007-09-21

Spara eller slösa?
Jag har mina prioriteringar. Äter hellre hemlagad matlåda än att köpa lunch ute och köper hellre kläder för pengarna. Det är på gott och ont förstås. Där jag jobbar nu kan jag inte säga att det är någon större förlust att inte äta lunch ute. De matställen som finns här är under all kritik. Annat var det när jag jobbade i stan. Mina första år på Telia var perfekta ur det avseendet. Aldrig har jag suttit så bra på ett kontor som då.

Igår var det meningen att jag skulle åka hem till JP och äta middag. Men hon ringde sent på eftermiddagen och var stressad, sa att hon helt enkelt inte skulle hinna så vi fick ta det en annan gång. Plötsligt hade jag en hel kväll fri. Jag hade planerat in att åka hem till R för att lämna katternas koppel som han glömde ta med sig förut. Men nu passade jag även på att gå en sväng på stan innan jag åkte ut till honom. Självklart kom jag inte hem tomhänt. En ganska kort svart stickad klänning och en vit kortärmad blus blev det. Dessutom de svarta gympaskorna som jag köpte dagen innan. Illa.

Till mitt försvar kan jag säga att gympaskorna och blusen har jag tänkt på länge. De är bra och användbara som basplagg. Jag har blusen på mig idag med ett ljusblått sidenband i midjan. Den stickade klänningen hoppas jag kommer att bli användbar. Jag har alltid varit dålig på att gå i korta kjolar och klänningar eftersom jag alltid har haft komplex för mina lår. Men den här kan funka bra i vinter, med heltäckande strumpbyxor och stövlar till. Det kan funka tror jag. Min inspiration till klänningen är en tjej på jobbet som har en likadan i brunt. Den är ursnygg på henne, men jag tror att svart är en bättre färg på mig. Kanske kan jag ha den i helgen.

Katterna var snälla och gosiga. De var inte så blyga nu eftersom jag ju träffade dem bara ett par dagar tidigare också. Jag stannade någon timme, åt lite och gosade med missarna. Hemma fixade jag i ordning lite, strök ett par blusar och lagade äntligen den där tröjan som har legat i garderoben i evigheter. Skönt att få det gjort. Jag plockade undan mina sommarskor också. Det är bara att inse att hösten är här nu, och faktistkt känns det riktigt bra. Jag har ju alltid gillat hösten. Det är som att allt börjar då.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida