måndag 17 september 2007

2007-09-17

Helg med familjerna
Hela helgen har gått till att umgås med familjerna. På lördagen var det dags att åka till Sollentuna för att fira min mammas födelsedag ett par veckor för sent. Både jag och C var borta när hon fyllde år så vi tog firandet nu i stället. Som vanligt fanns mängder av mat och efterrätter. Mamma bullar alltid upp så otroligt mycket. Tre rätters måltid, kaffe och tårta. Ingenting får fattas. På kvällen tog vi en lång promenad och var sedan hemma hos UP och tittade på en film och bara slappade.

På söndagen var det dags för en tur till UP's mamma. Även hans bror LP med barnen var där och som alltid när det är barn närvarande blir det världens liv. Inte en lugn stund och jag kände hur jag bara tystnade i allt ståhej. Det är inte lätt att umgås normalt med folk när barnen tar all plats. Jag kommer nog aldrig att bli barnkär. Förhoppningsvis känner man annorlunda när det är ens egna barn det handlar om. Förhoppningsvis är man mer tolerant då. På kvällen tog vi en vända med våra Borneo-foton hemma hos UP och sedan var det dags för mig att åka hem och sova.

Helgen har gått fort som vanligt. Nu är jag på jobbet igen, JS är tillbaka och går runt och ser ut som ett åskmoln som vanligt och AG är lika snäsig och otrevlig som hon brukar vara. Jag klarar inte av att vara här. Känslan kommer över mig igen - jag skulle nästan kunna säga upp mig utan att ens ha ett annat jobb att gå till. Bara jag kan komma bort härifrån.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida