torsdag 7 juni 2007

2007-06-07

Sveriges nationaldag
Jag tycker att det är jättebra att nationaldagen äntligen har blivit helgdag. Synd att vi missar en ledig måndag i stället (annandag pingst), men det här är för en god sak - klart att vi ska fira vår dag!

Eftersom onsdagen var ledig fick vi även halva tisdagen ledigt. Jag ägnade eftermiddagen åt att gå i affärer och göra av med pengar. Mitt mål var att köpa ett par shorts, ett vitt linne och en vit t-shirt. Jag hittade både linnet och t-shirten - och tre par shorts. Efter mycket övervägande lutar det åt att jag nog kommer att behålla alla tre paren. De är helt olika i stilar och jag har redan fått användning för två av dem.

Jag hann åka en sväng till UP också. Han skulle fira sin brorson som tog studenten men var hemma en stund på eftermiddagen så då åkte jag dit för att fika med honom. Jag var bjuden på studentfirandet också men kände helt enkelt att jag inte orkade ägna flera timmar åt att vara social med UP's släktingar. Min förkylning är fortfarande inte bra och jag kände att jag behövde lite egen tid också för att bara få vila ut. Det blev en kväll hemma med katterna i stället, jag satt i solnedgången på min balkong och läste Harry Potter.

På onsdagen, nationaldagen, var det riktig sommar ute. Så varmt och så skönt! Jag sov länge och var hemma med katterna, fixade lite hemma och så. Framåt eftermiddagen kom UP över till mig och vi lagade till sillunch och satt ute och åt på min balkong. Sedan åkte vi in till stan för att möta upp US, IN och hans flickvän. Vi åkte ut på Gärdet för att titta på US' nya båt, som är jättestor och jättefin, och sedan tillbaka till den gamla båten för lite fixande med den.

Allt gick jättebra tills US började dra skämt om förra sommaren och mitt humör sjönk som en sten. UP märkte det direkt förstås men det var redan för sent och jag lyckades förstöra resten av kvällen bara genom att allt det där gamla kom upp igen. Det var ju inte alls UP's fel men det ämnet är som en bomb för mig - man behöver bara snudda vid det så är min dag förstörd.

Jag önskar så att det inte var så känsligt för mig efter alla månader. Att jag bara kunde glömma det och gå vidare med allt fint vi har. Tro på det på riktigt i stället för att bara låta det dåliga ta över, för det är det inte värt. Det som är värdefullt är det jag och UP har tillsammans, all vår vilja och önskan att göra det här så bra som möjligt. Allt vi känner för varandra. Det betyder mer än allt annat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida