måndag 4 juni 2007

2007-06-04

Sjuk
Inte helt överraskande däckade jag i årets förkylning i förra veckan. Flera på kontoret har varit sjuka och det är ett litet kontor så alla baciller cirklar väl bara runt, runt här. Tråkigt men idag när jag väl är tillbaka på jobbet känner jag att jag hade kunnat vara hemma en dag till. Jag känner mig inte på långa vägar frisk ännu.

Trots förkylningen har jag hållit igång hela helgen nästan. Dumt, ja, förmodligen, men jag har inte ro att bara vara hemma heller, trots att jag borde vila mer. Jag har varit hemma hos UP en del, spelat kubb i Tantolunden, varit hemma hos BC och HT och sett fotboll, hjälpt US med hans båt och fikat hos UP's mamma. Helgens bästa var att träffa US. Han är alltid glad och full av energi och han får mig på gott humör varje gång vi ses.

UP har berättat att hans mamma tidigare har haft inställningen att "ingen är god nog åt min son". UP säger att han inte har känt av några sådana signaler när det gäller mig, men jag blir på min vakt ändå. Känner att jag granskas under luppen varje gång jag träffar UP's familj, som att jag måste vara perfekt nästan. Och det kan jag ju inte leva upp till. Vem kan det?

De senaste dagarna har varit tunga på många sätt. Inte bara för att jag har varit sjuk utan också för att så många tankar och funderingar har kommit upp till ytan, och fortfarande ligger där och pockar på uppmärksamhet. Det blir som en ond cirkel som är svår att ta sig ur. Jag undrar bara varför det har blivit så. Varför kan man inte bara njuta av livet i stället?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida