måndag 28 maj 2007

2007-05-28

Halvårsfirande på Gröna Lund
I fredags firade jag och UP halvårsdag med att gå på Gröna Lund på kvällen. Vi möttes vid Slussen efter jobbet och satte oss vid kajen och tittade på båtarna och vattnet. UP halade fram en liten champagneflaska och två plastmuggar och vi satt och skålade mitt bland alla människor som passerade förbi. Efter en stund kom en kvinna fram till oss.
"Jag måste bara fråga vad det är ni firar", sa hon, "ni ser så väldigt söta ut!"

Vi tog en snabb middag och promenerade sedan hela vägen längs Skeppsbron och Strandvägen ut på Djurgården bort till Gröna Lund. Jag har inte varit där på flera år och hade hunnit glömma hur barnsligt roligt det kan vara där. Vi låste in väskorna och köpte var sitt åkband och sedan var det bara full fart in bland alla attraktioner. Vi åkte Vilda Musen, Kvasten, Lustiga Huset, Kärlekstunneln, slänggungan, radiobilar, spelade Jurassic Park och åkte snowboard i spelrummet, gick igenom Skrattkammaren och åkte bergochdalbanan två gånger. Jag skrattade så mycket så att jag nästan fick träningsvärk och det var riktigt underbart roligt! Det blev en riktigt bra kväll, ett perfekt sätt att fira oss två.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida