fredag 25 maj 2007

2007-05-25

En överraskning
Direkt efter träningen igår ringde UP och lät mystisk. Jag sa att jag skulle vara hemma om en halvtimme och han la snabbt på efter det, sa att han skulle ringa senare. Men jag hann inte mer än komma hem så ringde det i stället på dörren och där stod UP fullastad med god mat! Han ville överraska mig med en god middag för att tjuvstarta firandet av vår halvårsdag.

Det blev en riktigt härlig kväll med en fantastisk sommarmåltid - färsk sparris med hyvlad parmesan, färsk potatis - så gott! - med kallrökt lax, skaldjurspaté och UP's hemlagade romsås, färska räkor med aioli och gott vitt vin till det. Till dessert fick jag vino santo med italienska mandelskorpor och god, mörk choklad. Hela kvällen kändes så lyxig! Jag hade varit inställd på att tillbringa kvällen själv hemma med katterna, laga någon snabb middag och läsa lite mer Harry Potter - och i stället blev det en festkväll. Jag skulle absolut kunna vänja mig vid det!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida