fredag 1 september 2006

2006-09-01

Just one of those days
Det är massor att göra på jobbet nu, och av allt det verkar kommer det att vara så här under hela hösten. Produktlanseringar, ny webb, kundevent och allt möjligt annat. Men jag tycker att det är bra så här, jag funkar bättre när det är lite för mycket att göra än tvärtom.

Gårdagen gick annars i väntans tecken. US hörde inte av sig. Jag var mer avslappnad igår än dagen innan. Igår hade jag redan resignerat och gett upp. Inga förväntningar, inga förhoppningar längre. Bara ett lätt konstaterande att jaha, så var det med det. Klart att jag vill ha fel men jag har en stark intuition för sånt här, jag har sett det förr, jag känner igen beteendet.

AnS mailade på eftermiddagen och beklagade att han inte kunde komma med på kvällen, han var tvungen att jobba, men jag är glad att han i alla fall hörde av sig. Lite senare ringde JN och lät så glad och trevlig som han alltid gör. Han var superförkyld och kunde inte komma med på kvällen men undrade om jag kände för att göra något på lördag kväll i stället. Självklart vill jag det! Han är en bra kille, JN, en riktig skvallertacka men han är godhjärtad ändå.
"Vad roligt det var i tisdags", sa han och jag skrattade åt honom, ja, jättekul verkligen! JN höll på halva kvällen och utövade telefonterror mot US, jag kan verkligen tänka mig hur roligt han hade! Men ingen skada skedd i alla fall. Jag tänkte i mitt stilla sinne att om US hade totalsågat mig och tisdagen så borde JN inte ha sagt att det var roligt...

På kvällen spelade jag boule med JB och JS. Det var första gången jag spelade men jag blev god tvåa en poäng efter JS. Kul att testa och väldigt skönt att bara vara ute och njuta av kvällen. Jag kom hem ganska tidigt, satt länge i telefon med M och även med JP. Ska försöka träffa framför allt JP i helgen, hon behöver nog sällskap nu.

Jag har tänkt på det att utav de få personer som känner till US och vet vem han är så finns det nog ingen som skulle rekommendera mig att satsa vidare på det här. Tvärtom hör jag nästan bara dåliga saker om honom. Han är en trevlig kompis, men håll dig långt borta, ungefär. Jag känner honom ju inte, jag vet inte, men jag vill gärna bilda mig en egen uppfattning i alla fall, om tillfälle alls ges till det. Det är ju inte bara upp till mig att välja.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida