fredag 25 augusti 2006

2006-08-25

Ingen skillnad
Jag har ofta inbillat mig att killar och män är så mycket rakare och enklare att ha att göra med än tjejer och kvinnor. Att de skvallrar mindre, att de menar det de säger och att de är bättre på rak kommunikation.

Ingenting kunde vara mer fel, har jag fått erfara.

De flesta killar jag känner är skvallriga så till den grad att Hänt i Veckans chefredaktör skulle rodna. Händer det något, betydelselöst eller inte, så går djungeltrumman igång direkt och inom loppet av några minuter vet alla allt om allting. De kan lätt slingra in sig i bortförklaringar och konstiga historier och halvsanningar, som alltför ofta är alltför lätta att genomskåda. Och rak kommunikation? Please! Don't even get me started!

Jag tycker att det är ganska komiskt faktiskt. Vi tjejer smider ränker och gör upp komplicerade planer med långa krokiga omvägar för att komma dit vi ska, och vi inbillar oss att ingen annan fattar det. Men killarna gör ju precis likadant, har jag upptäckt, och med mitt tränade öga och mångåriga erfarenhet upptäcker jag det naturligtvis direkt. Jag får mig ett gott skratt på köpet.

Vi är så lika, och ändå så olika. Det är nästan ett mirakel att relationer mellan könen överhuvudtaget kan fungera. Män är från Mars och kvinnor från Venus. Eller hur var det nu?

Mars, meet Venus. Your'e gonna have a long and happy life together.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida