fredag 18 augusti 2006

2006-08-18

Nya vänner
Igår var jag ute med M, AnS och JN. De båda sistnämnda har jag knappt träffat tidigare. JN har jag hälsat på några gånger på Gerdas men aldrig riktigt pratat med honom förrän i lördags när vi sågs ett helt gäng. Men igår hade vi bestämt att ses och vi möttes på Gerdas. Vi hade så roligt!! Jag fick lite flashbacks från när jag träffade JT och T för några månader sedan, då när det var samma känsla igen av att allt klickade och vi fann varandra direkt. De ledde till besvikelse men jag har en känsla av att det kommer att bli bättre den här gången. Jag är inte intresserad av någon av dem utan uppskattar dem enbart som vänner och efter bara en kväll känns det som att vi redan har en bra grund att bygga vidare på. Jag var lite besviken över att de andra som hade tackat ja inte dök upp, men jag är säker på att fler tillfällen kommer att dyka upp snart. Inga stora bekymmer alltså.

Vi var på Gerdas ett tag (och skrattade åt att det känns som att vi mer eller mindre har bott där i sommar) och gick sedan upp till Gustaf Adolfs torg för att lyssna på Carmina Burana på Kulturfestivalen. Jag hörde samma föreställning på Stortorget förra sommaren och precis som då fick jag nästan gåshud till Oh Fortuna på slutet. Så mäktigt, så stort, så vackert, så otroligt bra! En av mina gamla körer medverkade och jag kan väl föreställa mig känslan av att stå på scenen och framföra ett sådant verk. Jag måste verkligen börja sjunga snart igen. Saknar det mer och mer, det är och förblir något av det roligaste jag vet.

Kvällen var lyckad på det hela taget, jag är nöjd och ser fram emot mer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida