onsdag 9 augusti 2006

2006-08-09

Message deleted

Spray tråkar ut mig fullständigt nu. När jag kom hem från Irland gick jag in och tittade på Ö's sida. Han har inte varit inloggad på ett par veckor nu och jag tolkar det som att han är säker, som att han inte kommer att återvända till Spray inom överskådlig framtid, kanske aldrig. Det finns ingenting jag kan göra åt det.

Jag har raderat alla mail i inkorgen. Jag har tappat intresset fullständigt. Det finns ingenting där som kan intressera mig längre. Jag förlikar mig med tanken och det är OK. Det jag däremot tycker är jobbigt, riktigt jobbigt, är attityden jag alltför ofta möter hos mina mer stadgade vänner. De som ställer välmenande frågor om hur det går för mig, träffar jag någon, hur har jag det egentligen? Ungefär som att det skulle vara synd om mig. Den attityden gör mig galen. Vad väntar de sig att jag ska säga? Att jag mår dåligt? Att det är synd om mig för att jag är singel? Aldrig, aldrig, aldrig kommer jag att tänka så om mig själv. Och jag önskar att alla andra kunde inse det också. Trots att så många människor är singlar idag är det som att det fortfarande inte är riktigt OK att leva så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida