fredag 21 juli 2006

2006-07-21

Fullt fokus
Äntligen kan jag verkligen få något gjort på jobbet. Både AS och AG är borta och det är lugnt. Inga människor som springer in och avbryter utan jag kan verkligen koncentrera mig och skriva, skriva, skriva. Det går bra. Jag är nöjd med det jag gör.

Musiken på hög volym för det är ingen här som störs av det, just nu är det Avril Lavignes I'm with you som jag inte kan låta bli att spela om och om igen, för att hennes röst är så fantastisk, för att hela låten är så overkligt vacker. Jag är en sucker för vackra ballader och storslagna röster. Hade jag varit hemma, eller kört bil, så hade jag sjungit med, lagt på stämmor, levt mig in i musiken ännu mer. Jag kan inte låta bli!

Jag har inte hunnit med ens en tredjedel av allt jag hade på min lista men jag känner ändå att det jag har gjort är bra. Kreativitet kommer inte på beställning, men när det verkligen funkar, då blir det bra. Jag kan riktigt gå igång på de där verkligt bra formuleringarna, när texten och språket sitter perfekt. Jag har alltid varit en skrivande person. Det skrivna ordet är mitt absolut starkaste uttryckssätt, har alltid varit så. Jag kan vara nöjd ändå. Känner mig en liten, liten aning mindre stressad nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida