tisdag 29 augusti 2006

2006-08-29

Ett avslutat kapitel
Igår raderade jag min sida på Spray. Jag har varit på väg åt det hållet länge, tagit bort sidorna från både Match och Mötesplatsen och bara känt mig mer och mer trött på hela cirkusen, på alla ansikten som svischar förbi och inte säger mig någonting. Ö lyser med sin frånvaro och jag känner bara att jag inte vill längre, att jag måste därifrån. Jag kräks om jag måste gå på en till date med en människa som inte intresserar mig, som inte förmår lämna minsta bestående intryck. Bättre då att bara koppla bort det och se vart livet leder mig.

Det känns skönt att vara ifrån allt det där. Befriande att slippa tänka på det, en lättnad att inte längre ha det hängande över mig. Inga förväntningar, ingen stress. Bara vara, bara leva. Det funkar för andra men det är helt enkelt inte för mig och då är det bättre att avstå.

Dessutom: de gånger jag har träffat människor som verkligen, verkligen har intresserat mig så har det inte varit via nätet utan live, via vänner och bekanta eller ute någonstans. Spray Date är över för den här gången och jag hoppas faktiskt att jag aldrig mer kommer tillbaka.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida