måndag 28 augusti 2006

2006-08-28

Nyanser och positivt tänkande
Jag fikade med JP igår. Det var nyttigt att prata med henne för hon hjälpte mig att tänka lite bättre. Allt är inte svart eller vitt, som hon sa. Det finns alltid anledningar och förklaringar och alla tänker inte på samma sätt som jag gör. Det som jag tolkar på ett visst sätt kan ha en helt annan betydelse för någon annan, eller kanske inte någon betydelse alls. JP peppade mig att tänka positivt och inte ge upp. "Angenäma problem", kallade hon det, trots att jag själv håller på att gå upp i limningen av alla tankar som far genom huvudet. Frustration och ovisshet är så otroligt energikrävande. Jag väntar mig ingenting, men jag skulle bli förvånad om det visade sig att jag hade helt fel. Så blind kan man bara inte vara. Jag hoppas på JP här. Jag hoppas att det är hon som har rätt och inte olyckskorparna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida