fredag 16 september 2011

2011-09-16

På låtsas
Min kiropraktor är en välsignelse! Han kan och han känner och nästan ser precis var jag har ont, och sedan kan han dessutom göra något åt det. Jag är så glad att jag började gå hos honom för två år sedan - det är värt allt! Idag nämnde jag mina farhågor om att jag kanske har fått problem med foglossning. Jag berättade var jag har haft ont och hur det känns, och han sa direkt att nej, det där är inte foglossning. Jag blev så lättad att jag hade kunnat gråta, för det verkar vara en mardröm. Han berättade också att det här med foglossning är ett nordeuropeiskt fenomen. Till exempel i Australien, där han är utbildad, har man aldrig ens hört talas om begreppet foglossning. Det är intressant och märkligt. Jag fick behandling med tryck och akupunktur och nu känns det faktiskt bättre. Men jag ska fortsätta lyssna på min kropp, göra det som känns bra och sluta med det som är obehagligt. Enkelt!

Och så något helt annat som jag ofta har reflekterat över: bloggvärlden! Jag tycker bloggvärlden är oerhört fascinerande, på något sätt, för den är så märklig och så långt ifrån verkligheten på många sätt. Det märks väldigt tydligt vilka butiker och märken som sponsrar bloggare, för i perioder ska alla gå omkring i kläder och accesoarer köpta i samma butik, och alla klär sig likadant och har samma inredning hemma.

I verkligheten, i min värld, känner jag inte en människa som klär sig i till exempel Odd Molly, Lexington eller Chill Norway, ingen som går i stövlar från Hunter eller Prime, ingen som har hemmet fyllt av prylar från Tine K och Day Home. I bloggvärlden är det det enda som går hem, det är vad alla har. Märkligt är det och det gör att bloggvärlden på något sätt känns mer och mer overklig för mig, som en kuliss nästan där alla måste göra likadant för att passa in och fortsätta vara "inne". Jag har periodvis följt ganska många olika bloggar, och många har kommit och gått genom åren. För det mesta tappar jag intresset när alla blir för lika, alla skriver om samma sak, alla har likadana bilder, likadan inredning, likadana kläder. Jag vill hellre läsa om verkligheten, om riktiga människor med allt vad det innebär. Det ger mer i längden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida