torsdag 15 september 2011

2011-09-15

Lite extra stöd
Idag använder jag mina nya stödstrumpbyxor från Lindex. De är sköna faktiskt, fast de sitter lite för hårt i midjan så jag har fått rulla ner dem en aning över höfterna. Så är det, magen växer. Konstigt och fortfarande ovant och det här är ändå bara början! Snart blir det kanske att jag får börja handla gravidstrumpbyxor i stället. Och amningsbehåar och jag vet inte allt. Jösses!

Träningen gick halvbra igår. Jag hade inte huvudvärk, fast jag kände mig ändå inte riktigt i form, tyckte jag satt obekvämt på cykeln och att det helt enkelt inte kändes riktigt bra att träna. Det är också svårt för mig att inte ta i för mycket när jag cyklar - det är så lätt att pulstopparna kommer som vanligt. I kväll är det body pump och jag ska ta det lugnt även där. Avstå från alltför tunga vikter, inga utfall, inga raka situps och inga lyft över huvudet. Det går ju att anpassa träningen och det är en fördel.

Efter träningen ska jag träffa EE och JP. EE har jag inte sett på ett halvår, JP inte fullt så länge sedan. Men ingen av dem vet att jag är gravid och jag tänker nog till en början inte stäga något om det utan testa och se om de märker något ändå. Det blir roligt!

Det är skönt att ha U hemma igen efter ännu en tjänsteresa. Vi har inte sett mycket av varandra den här veckan och jag ser fram emot att ha mer tid i helgen. Han är min trygghet i livet. Jag har tänkt en del på Maja också och mina känlsor är blandade: jag är ledsen över att jag inte kan träffa henne och tankarna på hennes sista tid när hon bara var så trött och svag får mig fortfarande att gråta. Samtidigt vet jag att hon har det bra nu. Men saknaden är stor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida