tisdag 19 april 2011

2011-04-19

Kort arbetsvecka
En fördel med påsk är att det är en kort arbetsvecka. Det är aldrig fel, sånt vill jag ha mer av! Jag har en del att göra på jobbet nu i alla fall, men det är som vanligt; alla gör så lite väsen av sig som möjligt på jobbet. Man gör det man måste och inte mer. På torsdag är det halvdag och då jobbar jag hemifrån, och U också för ovanlighetens skull.

Träningen igår gick bra även om vi var en mindre skara än vanligt - nästan fullsatt i salen, men flera av mina vanliga träningskompisar saknades tyvärr. Det gör stor skillnad att ha dem med mig eller inte. När jag är där själv är det jag som måste dra mycket på egen hand, och det blir både tyngre och inte fullt lika roligt, även om det fortfarande är jättebra träning. Men det är helheten det handlar om: att ha laget vid min sida, att vi kör tillsammans, som ett team. Det blir alltid bra.

Hemma åt jag och U en enkel middag ihop och sedan tillbringade han resten av kvällen med att prata i telefon och att jobba. Jag ägnade i stället kvällen åt att stryka, som en riktig hemmafru. Det är bland det tråkigaste jag vet och jag drar mig alltid för det, men det blir lite mer uthärdligt om jag gör det framför TV'n! U har mycket kvällsjobb nu och det är bra att han har fullt upp - jag hoppas att det blir affärer av det och inte bara offerter.

Tyvärr innebär all tid som U lägger på jobbet, och allmän oro för LP och allt annat, att vårt eget samliv kommer lite i skymundan i stället. Förhoppningsvis får vi mer tid tillsammans framåt helgen, fast då kommer vi ha en hel massa att ägna oss åt i vanlig ordning. Vi ska ha SSH på besök, vi ska besöka mina föräldrar och AP, vi ska förhoppningsvis hinna fixa en del på balkongen och i hemmet också. Samt inte minst få tid att andas, umgås, göra trevliga utflykter och må bra. Ja, helgen kommer gå fort, ingen tvekan om det!

Jag har en hel massa tankar om inredning nu, som vanligt. Det är mattan i vardagsrummet som ska bytas, det är motiv som ska väljas ut till våra tavlor i hallen, vi ska ha upp något på väggen i entrén, välja gardiner och gardinstänger, plantera och snygga till plattorna på balkongen och mycket annat. Men det är roligt, jag ser det inte som jobb utan som ett rent nöje.

I kväll kör jag ett kort styrkepass på gymet. Benen behöver lite vila efter gårdagen, inför nästa tuffa pass i morgon. Träningen ger mig energi!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida