tisdag 12 april 2011

2011-04-12

Det här med kommunikation
Typiskt - det verkar som att PR mer eller mindre har lovat kommunikationschefen på hennes nya jobb att jag ska söka ett jobb som webbprojektledare på samma företag. När vi pratade om det på after work för ett par veckor sedan sa hon att hon skulle prata med chefen och ta reda på lite mer om tjänsten, och det lät ju bra. Men sedan kom ett mail där hon skrev att kommunikationschefen vill ha över mitt CV för att ha det i beaktande när processen med att rekrytera väl drar igång. Som att jag redan har lovat att söka eller är helt säker på att jag är intresserad - vilket jag långt ifrån håller med om. Jag har alldeles för lite information och är inte alls övertygad om att det är den här vägen jag vill gå framöver.

Jag anar att PR kommer att bli sur över att jag inte direkt har huggit på möjligheten att söka jobbet, särskilt som att det kommer att få henne att verka oseriös om hon har lovat att chefen ska få in en ansökan från mig. Å andra sidan känner jag inte att det är min ensak om PR säger något hon inte har belägg för. Det är bra att prata med varandra innan man säger för mycket...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida