fredag 8 april 2011

2011-04-08

F
redag igen
Det är inte klokt så trött jag är idag. Tack och lov att det är fredag. Jag jobbar hemifrån, men det är inte vidare njutbart eftersom jag har sovit dåligt och har dundrande huvudvärk. Å andra sidan: hade jag varit tvungen att sitta på kontoret och må så här så hade det varit värre. Det gäller att tänka positivt - alltid finns det någon fördel!

Styrkepasset igår gick bra, men tungt som tusen var det. Men jag är envis och vägrar stoiskt att plocka av vikter, trots att varenda muskel i kroppen skriker i protest. Det är bara att försöka igen, man blir trots allt starkare ju mer man försöker. Efter träningen gick jag in på Bok-Skotten och köpte min nya bok i serien om Ayla, och sedan gick jag förbi Stadium och snabbköpte träningsskor, regnjacka och en träningstopp på bara några minuter precis när butiken var på väg att stänga. Turligt nog hade jag lite rabatter: 10 % medlemsrabatt på jackan och toppen och 20 % introduktionserbjudande på skorna. Jag hoppas de blir bra.

U skulle ha åkt till Rättvik på jobb igår, men resan blev inställd i sista minuten så nu är han hemma i stället. Skönt att han slipper komma hem sent på fredagen, det ger oss mer tid att hitta på något annat i stället.

I eftermiddag ska jag åka iväg till Mörby för ett besök hos min kiropraktor och det lär behövas kan jag säga. Jag känner mig stel som en pinne i ryggen och nacken och min huvudvärk talar också sitt tydliga språk. Vi borde försöka få till massagetider hos JL i helgen, det skulle vi nog behöva båda två.

U har köpt en ny dator eftersom hans gamla har brakat ihop, och jag är sugen på att göra samma sak. Min dator har hängt med i många år nu, och den funkar hyfsat men mellanslagstangenten är trasig och framför allt är den så långsam så jag håller på att bli galen varje gång jag ska använda den. Det är överkomligt, som sagt, men kan absolut bli bättre. Ska jag ha en ny dator så ska det bli en vit - märke och andra fördelar blir som de blir, men en snygg dator ska det vara!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida