torsdag 7 april 2011

2011-04-07

Helgen närmar sig!
Äntligen är det torsdag och det betyder att i morgon är det fredag! Gissa om jag längtar till helgen... Om inga möten dyker upp under dagen tänker jag jobba hemifrån i morgon. En paus från kontoret behövs helt klart.

Jag våndas så mycket över jobbet nu. Byta jobb, ja, det måste jag. Men till vad? Finns drömjobbet eller ska jag ge upp den tanken och bara göra det bästa av den situation jag är i? Och om drömjobbet existerar, vad är det i så fall? Det vore bara alltför lätt för mig att byta till ett jobb med bra arbetsuppgifter, men inom en tråkig bransch eller ett tråkigt produktområde, och då skulle situationen nog snabbt bli densamma som den jag har idag. Ska jag bara byta till något likvärdigt så vet jag inte om det är någon poäng med att byta, om det ändå inte leder till en förbättring i längden. Då blir det mer att byta bara för bytandets skull, och det är inte det jag är ute efter.

Jag har pratat en del jobb med U för att försöka bena ut vad som är viktigt för mig. Nu har jag nog kommit så långt i min karriär så jag kan säga att produkten och branschen inte är oviktiga. Bra arbetsuppgifter kan jag hitta lite här och var, men jag skulle vilja arbeta med en produkt eller en bransch jag faktiskt känner något för: något som intresserar mig på riktigt. Jag tänker mig till exempel träning, hälsa och friskvård, djur och natur, mode och inredning. Sånt tycker jag är roligt privat och sånt vore säkert roligt att också arbeta med. Jag vill vara i ett relativt stort företag, gärna 100 personer eller mer, och med en hyfsat jämn könsfördelning och kollegor som jag kan ha roligt med. Jag vill arbeta med produkter som vänder sig till människor och inte bara till företag och datorer. Jag vill ha en arbetsplats centralt i Stockholm, och jag vill ha friheten att kunna bestämma mina egna arbetstider för att kunna fortsätta med mitt träningsupplägg och jag vill kunna arbeta hemifrån om det behövs. Jag vill ha ett arbete som är kreativt och konkret och som inte innebära att hela dagarna sitta framför en dator utan att direkt ha någon kontakt med andra människor. Det är en lång lista med önskemål - går den att uppnå?

Mitt första steg nu den kommande tiden ska i alla fall bli att börja uppdatera min CV och presentation på diverse söksiter. Jag ska komma igång med att leta jobb och sedan ser jag med tiden var det landar.

Igår efter jobbet fick jag i alla fall äntligen något roligt att fokusera på i och med min älskade träning. Det blev åter ett riktigt bra pass med core följt av cykel, en perfekt kombination för mig! Jag känner mig både stark och vältränad nu och det är en underbar känsla! Apropå träning har jag blivit medlem i Stadium och får därmed 20 % rabatt på en valfri vara som välkomsterbjudande. Jag kommer slå till på Easytone-skorna - de blir perfekta till alla promenader jag ska göra! I kväll är det body pump och sedan är veckans träning klar för min del - sedan ska jag njuta och se fram emot helgen.

1 kommentarer:

Anonymous Stadium sa...

Hej Therése,

Varmt välkommen som medlem :-). Hoppas Easytoneskorna blir riktigt bra. Glöm inte att länka direkt till produkten på stadium.se. Då visar vi också automatiskt upp ditt blogginlägg på produktsidan som tack.

Lycka till med din träning och jobbletande.

Trevlig helg!
/David B

Stadium AB
www.stadium.se

8 april 2011 kl. 09:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida