fredag 1 april 2011

2011-03-31

Kompisträff
Igår var jag på kurs hela dagen: sökordsoptimering som är något jag ska jobba med på vår webbsida framöver. Jag fick många tips och nya kunskaper som jag kommer ha nytta av, och inte minst var det jätteskönt att få komma ifrån kontoret en dag.

Efter avslutad kurs gick jag och tittade i lite affärer, bara för att jag tycker det är så roligt! Jag provade lite olika saker på Åhléns - bland annat tre olika par mörkblå chinos varav inga var riktigt bra - och gick sedan till Mango och slog till på den mönstrade 60-talsklänningen. Jag har sagt det förr: Mango kan klänningar! Förutom den klänning jag köpte såg jag en härlig mörkblå prickig sak som skulle vara superfin i sommar - mja, jag måste hejda mig, jag vet, men just klänningar har jag svårt att motså.

Resten av kvällen ägnade jag ovanligt nog åt after work. För ett antal år sedan var jag en riktig after workare, minst en gång varje vecka var jag ute. Så är det verkligen inte längre utan nu är det ovanligt att jag tar mig ut någonstans. Jag har helt enkelt inte alls samma intresse för det längre. Men nu var det jobbträff med nya och gamla kollegor och det blev en trevlig kväll. KGH var där och nu var vi vänner som förr, kändes det som - jätteskönt!

Som alltid var det jätteroligt att träffa PR. Vi har kommit varandra allt närmare det senaste året och det känns som att vi har en hel massa gemensamt, intressen, värderingar och mycket mer. Vi uppskattar varandra massor som vänner och jag tror att PR är en person som kommer att finnas i mitt liv under lång tid framöver. Jag lutar starkt åt att hänga med henne på tjejresan till New York i oktober. Jag käner inte dåligt samvete för U. Han har gjort så många resor utan mig under tiden vi har varit tillsammans och jag har en hel massa att ta igen för att han ska kunna säga något. PR lobbade stenhårt för att jag ska söka en tjänst som är på väg ut på hennes nya jobb och jag måste erkänna att den låter lockande - värt att tänka på, absolut!

Idag jobbar jag hemifrån och jag har ganska mycket att göra så jag hoppas dagen går fort. Min tand känns av lite igen. Den kommer och går och det är verkligen irriterande att bettskenan inte lyckas bli riktigt bra. Snart ska jag i alla fall till tandläkaren så då får hon väl ta en titt igen.

U var hos LP igår och han kom hem än mer nedslagen. Allt i LP's liv verkar gå utför nu. MP sköter inte alls skolan längre. Han beter sig som en obstinat tonåring trots att han bara är elva år. LP är på väg att gå under av allt. Han oroar sig och litar inte på sin egen förmåga längre. Läkarna pratar om att han borde läggas in, men det vill han inte. Läkarna pratar också om utökade medicindoser och kognitiv terapi. Jag vet inte vad som hjälper men läget är akut för snart kommer hela familjen att gå under.

I kväll ska jag och U gå ut och äta på Wedholms Fisk. Vi är väldigt sällan ute och äter middag bara han och jag och jag ser fram emot det. Vi behöver något roligt nu. I morgon har vi min familj på besök också så det kommer att bli en bra helg hoppas jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida