tisdag 14 december 2010

2010-12-14

Förälskelser kan komma fort
På lunchen gick jag en sväng in på Åhléns med tre ärenden: titta på julklapp till mamma, ett svart skärp till mig själv i stället för det som nästan är trasigt och kanske en ny kappa i stället för den jag har haft i fem-sex år nu och är spytrött på.

Jag hittade varken julklapp, skärp eller kappa, men däremot hittade jag kjolen. Så perfekt. Jag gick förbi Esprit och där hängde den bara - svart, kort, rak med paljetter. Helt enkelt underbar och hade jag varit rik så hade jag inte tvekat utan köpt den direkt. Nu har jag ju redan en paljettkjol hemma, men det blir aldrig att jag använder den eftersom jag så sällan går ut eller går bort på fester. Men nu börjar jag fundera: skulle jag kunna ha min paljettkjol på jobbet? Jag tänker mig täckande svarta strumpbyxor, en lång kofta och bara en enkel t-shirt eller linne till. Kan det funka? Jag måste verkligen hem och testa redan idag. Det handlar ju bara om att våga - man får klä upp sig även till vardags! Allt går!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida