fredag 22 oktober 2010

2010-10-22

Det snöar!
Allvarligt! Det är oktober och det snöar! Jag kan inte säga att jag direkt jublar men å andra sidan, snön brukar ju inte ligga kvar första gången så jag räknar med att den här kommer att smälta bort snart.

Mitt besök hos optikern igår gick sådär. Hon vill testa en ny typ av linser, som kanske till och med kan fungera i stället för glasögon, och det är väl OK. Men däremot sa hon att jag har torra fläckar på höger öga, där jag brukar använda lins idag, så hon tycker att jag ska låta bli att använda linser helt under hela resten av veckan. För mig är det den värsta bestraffning jag kan tänka mig - att tvingas använda glasögon även utanför jobbet. Jag kan inte tänka mig något värre än det och det känns allt annat än roligt att gå hela helgen med det här. Jag får se hur det går - att träna med glasögon är i alla fall uteslutet.

Det blev ingen träning igår. Jag var fruktansvärt trött och hade huvudvärk, precis som idag, och kände att jag helt enkelt måste avboka. Det blev en hemmakväll i stället. Vi firade två månader som gifta igår och tinade en bit av bröllopstårtan och åt till efterrätt.

Några vita sidenkuddar till soffan har jag inte hittat ännu, men däremot har en bunt vita tygrosor från Sia fått följa med hem. Vi är just nu i en sådan tråkig mellanperiod när i princip alla orkidéer har fällt sina blommor och det ser så tråkigt ut med dessa kala pinnar som sticker upp ur alla blomkrukor. Jag är egentligen inte helt förtjust i tygblommor som ofta kan se plastiga ut, men dessa var faktiskt fina och välgjorda. Jag har satt dem på prov i en vas i vardagsrummet så jag kan känna på hur de passar.

I kväll ska vi nog gå på bio om vi inte är för trötta. Jag lovar ingenting - fredagar är jag ofta fullständigt däckad. Men det vore kul att göra någonting i alla fall, om jag orkar och huvudvärken blir lite bättre. Skönt med helg igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida