tisdag 8 juni 2010

2010-06-08

Äntligen!

Gårdagen var en pärs, minst sagt. Fyra timmar hos tandläkaren, förvisso inte så smärtsamt som jag hade befarat, men ändå. Fyra timmar när jag trots all bedövning ändå låg på helspänn, för det är en så viktig grej. Mina nya tänder, äntligen klara, äntligen på plats. Ärligt talat skulle jag aldrig se att de inte var äkta. De ser helt naturliga ut, bara finare och framför allt tusen gånger jämnare än mina egna. Jag är nöjd, det är det här jag hade hoppats på! Äntligen klar!

Idag jobbar jag hemifrån igen och passar på att köra ett par tvättmaskiner och att använda mina fina silverballerinas som jag ska ha på bröllopet. De måste ju gås in också, jag vill inte åka på skavsår mitt i allt. Efter jobbet ska jag åka till Täby för att lämna in min brudklänning hos sömmerskan. Den måste sys ut lite grann och nu är det alltså dags att få det gjort också. Mycket att göra blir det.

Jag och U har kört fast i diskussionen om vilket efternamn vi ska ha efter bröllopet. Jag vill inte byta till U's namn - det känns inte alls som jag - och U vill inte byta till mitt. Alltså tycker jag att vi helt enkelt inte byter alls. Men U är inte helt nöjd med det för han skulle samtidigt också vilja att vi hade samma namn.... det är en svår ekvation. Jag har egentligen ingenting emot att byta namn så, det är bara det att jag inte vill ha just det namnet som U heter. Jag kan tänka mig att byta till något helt annat, alltså ett namn som vi tar båda två. Om U kan tänka sig att byta alls, vill säga. Tveksamt med andra ord.

I kväll blir det födelsedagsmiddag med BP som fyller år idag. Det är ju nästan min familj också nu så jag måste ju gå dit, men det blir säkert trevligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida