torsdag 3 juni 2010

2010-06-03

Leva i nuet
Jag hör ofta människor prata om vikten av att leva i nuet. Vissa verkar klara det bra. Jag klarar det inte överhuvudtaget. Mina tankar är ständigt någon annanstans än där jag befinner mig. Jag fladdrar iväg och tappar fokus. När jag är på jobbet tänker jag på det jag har att göra på min fritid och när jag har fått någonting gjort på fritiden sticker tankarna direkt iväg till allt som är kvar, i framtiden, någon annanstans. Gör det mig stressad? Ja. Utan tvekan. Bör jag jobba med det här? Ja, verkligen. Enda stunderna, tror jag, när jag aldrig är någon annanstans än här och nu är när jag tränar, och framför allt då på cykelpassen när jag tar ut mig fullständigt. Då finns inte utrymme för något annat än här och nu och det är en skön känsla. Kanske lär jag mig någon gång... men lätt är det inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida