tisdag 1 juni 2010

2010-06-01

Bling bling
Nu är juni månad här - otroligt! Tiden går så fort och när det är juni är det ju sommar på allvar. Äntligen, som jag har längtat efter den här tiden efter den eviga långa kalla vintern som var. Utomhus är allting så där riktigt knallgrönt som det bara är i början av sommaren. Mina favoritblommor syrenerna blommar för fullt... livet är bra! Hade jag gift mig vid den här årstiden hade jag nog valt en bukett av enbart vita syrener, så vackert!

Igår var mina vigsel - och förlovningsringar samt den extra tredje ringen äntligen klara och jag hämtade dem efter jobbet. De är verkligen så otroligt fina och riktigt maffiga och glittriga - diskret är inget för mig när det gäller smycken, tydligen! Jag är i alla fall jättenöjd med ringarna och kunde inte låta bli att prova dem och prova dem igen när jag väl kom hem med dyrgriparna... Jag ser fram emot att få använda dem på heltid om bara några månader!

Igår kväll hade vi middagsgäster, BP och MNP och LP och BS. Det var första gången de var hos oss förutom vid flytten när BP och LP hjälpte till, men nu fick de alltså se lägenheten möblerad och mer inbodd än då. Det blev en trevlig kväll med mycket prat och jag märkte att U njöt av att ha sina bröder där. De kommer båda att vara hans marskalkar på bröllopet och jag vet att U ser fram emot det också. Vi tog en promenad efter middagen och det var en sån där skön försommarkväll, ljus och nästan ljummen. Jag ser fram emot den här sommaren!

Min förkylning hänger i vilket är väldigt irriterande men samtidigt på sätt och vis lika bra att den kommer nu när jag ändå är uppbokad eller förhindrad att träna på kvällarna. Jag hoppas i alla fall att vara frisk till på torsdag för då har jag tid och då vill jag köra igång på allvar igen. Jag är nervös inför tandläkarbesöket idag men hoppas att det ska gå bra. Det vore ju otroligt skönt att få bli klar med allting idag och slippa vänta och slippa gå dit fler gånger. Snart så...!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida