fredag 4 juni 2010

2010-06-04

Examensdag
Nu är det den här tiden på året när det kryllar av studenter på bilflak ute på stan. Jag minns när jag tog studenten - det känns som en evighet sedan och det är det ju nästan också! Så otroligt mycket har hänt i mitt liv sedan dess och det mesta av allt jag har upplevt hade jag nog aldrig ens kunnat föreställa mig då. När man tar studenter är man glad och tänker att "nu är allt klart, nu har jag slutat skolan!". Sanningen är ju att det är bara en fas av livet som tar slut, men det är också då allt annat börjar.

En annan examen som äger rum idag är C som nu äntligen är färdig barnmorska. Det är också stort, att hon ska arbeta som barnmorska från och med nu. Det är ett stort ansvar hon tar i sitt nya arbete och jag hoppas att hon också får rimligt bra betalt för det. Barnmorskeklassen har avslutning i kyrkan idag på eftermiddagen, men den missar jag - jag kan inte vara ifrån jobbet nu. Men senare på eftermiddagen blir det tidig middag med SL och mina föräldrar och då kommer jag och U dit också. Jag kommer att ge C en helkroppsmassage i present - det kan hon nog behöva!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida