fredag 4 juni 2010

2010-06-04

När livet stannar upp
Jag fick just höra något så sorgligt så jag nästan tappar andan. En vän berättade om sin före detta kollega som var höggravid med tvillingar. En helt vanlig dag när hon var hemma med sin fyraåriga dotter brast ett kärl i hennes hjärta och hon dog omedelbart, liksom tvillingarna hon väntade. Dottern fick själv ringa till pappan som förstås släppte allt och störtade iväg hem så fort han bara kunde, men det fanns ju ingenting han kunde göra mer än att trösta sin dotter. Begravningen är idag och jag tänker på hela denna familj fast jag inte känner dem. Ibland stannar livet och jag förstår aldrig varför det händer.

1 kommentarer:

Blogger Johi sa...

Å, så fruktansvärt! Jag ryser och man tänker på hur skört livet är!

Tack för kommentar hos mig. Dina ringar låter jättesnyggt!

4 juni 2010 kl. 11:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida