onsdag 21 april 2010

2010-04-21

Ordinary day
Tisdagen kommer inte att gå till historien som den mest händelserika dagen i mitt liv. Det är sällan just tisdagar är så vansinnigt händelserika, har jag märkt. Jag jobbade och sedan var det spanskalektion igen och det var ungefär allt. Det var som sagt näst sista lektionen och visst har vi ändå lärt oss en hel del, det tycker jag. Mitt mål är att fortsätta och läsa klart resten av boken och sedan gå fortsättningskursen i höst. Lika bra att lära sig ordentligt när jag ändå håller på.

Idag blir det träning, mitt vanliga cykelpass. Jag håller tummarna för att PA är tillbaka nu, och med henne alla de vanliga duktiga cyklisterna som jag brukar träna ihop med. De inspirerar och får mig att orka mer än jag skulle göra annars.

Typiskt nog har jag kärat ner mig i ett par stövlar nu igen. De har klack och det hör verkligen inte till vanligheterna för mig. Hade U varit lite längre än mig så hade jag säkert använt klackar mer, men nu är han ju lite kortare och jag är så pass lång redan så därför använder jag ytterst sällan skor med klack. U bryr sig nog egentligen inte så mycket, men jag har alltid varit lång (och periodvis haft rejäla komplex för det), och just det här med att känna mig "stor" är något jag har väldigt svårt för. I och med det föredrar jag platta skor, men man kan ju ändra sig.... och jag kan ju använda klackar när jag inte är tillsammans med U! De här stövlarna (som jag absolut inte behöver egentligen) har kanske 6-7 centimeters klackar, jättehöga skaft - upp till knät - och snörning baktill. Supersnygga och jag tänker mig dessa till kort kjol eller klänning - hur läckert som helst! Nåja, jag ska tänka på saken...

Nu - jobb!

1 kommentarer:

Blogger Stjärnor & Champagne sa...

Mmm låter snyggt. Det är ju så snyggt med klackar men jag använder det inte så ofta. Blir bara ibland. Och är det manliga könet kortare ja då blir det ju inte så ofta som du skriver. Näe tisdagar är väl inte så upphetsande direkt...
Ha det gott/ Kramkram Anne

21 april 2010 kl. 22:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida