tisdag 2 september 2008

2008-09-02

Mammas 70-årsfirande
Så här dagen efter känns det ändå som att mamma fick en bra 70-årsdag. Pappa gjorde ingenting alls - han hade sagt till mamma att han skulle köpa något men hon sa nej så följdaktligen gjorde han inte ett dugg. Han bidrog tydligen lite till dricksen på middagen på kvällen men det var allt. Jag är besviken på honom men ändå inte förvånad.

Jag själv gjorde mer - jag köpte en stor fin blombukett på Hötorget och två flaskor alkoholfritt bubbel innan jag åkte ut till Bockholmen för att möta resten av familj och släkt som var inbjudna. Vi drack bubblet på bryggan nedanför restaurangen och åt sedan en härlig trerätters middag med trevligt sällskap. Det är sällan vi möts så där i släkten och det är något jag uppskattar när det väl händer.

Mamma fick fina presenter som jag tror hon uppskattade och jag hoppas att hon också blev glad över resan som hon och pappa får av mig och C. Jag tror hon är nöjd med födelsedagen ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida