fredag 22 augusti 2008

2008-08-22

Gör om mig
Med hösten kommer givetvis klädångesten. Jag känner mig för tjock för att köpa nya byxor och jag tycker inte att jag har någonting att ha på mig. Hur många kläder jag än äger står jag varje morgon fullständigt rådvill framför garderoberna. Jag tar fram det ena plagget efter det andra och hänger tillbaka igen, eftersom allt känns lika fel, fult, omodernt och hopplöst tråkigt.

Klädköp kräver å andra sidan pengar och är det något jag har dåligt med efter semestern så är det just pengar. Det känns inte ett dugg kul, ärligt talat. Det är ett pinsamt i-landsproblem, egentligen, men likafullt ett problem i den värld jag lever i. De kläder jag känner mig någorlunda välklädd i på jobbet passar inte när jag går ut på fredagsöl med partygänget och tvärtom. Det blir fel, helt enkelt.

Tänk om de där engelska stilpoliserna kunde komma hit och ge mig 20 000 kronor att shoppa kläder för, som de brukar göra med sina utvalda deltagare. Tänk vad jag skulle kunna göra då!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida