måndag 11 juni 2007

2007-06-11

Sommarens badpremiär!
Helgen har varit extremt varm. Katterna svettas i sina tjocka pälsar och håller sig helst inomhus eftersom solen ligger på balkongen. Idag ska de flytta hem till R för några veckor framöver och jag lider lite med dem eftersom han inte har någon balkong. Han får se till att vädra ordentligt hela tiden. Å andra sidan blir det kanske inte riktigt lika varmt hos honom som det är hos mig där solen ligger på hela dagarna och kvällarna.

Igår åkte vi ut till Björkvik på Ingarö där det finns en fin badplats med riktig sandstrand. Det var så skönt att bara ligga där i solen, även om jag ju är alldeles för rastlös för att bara ligga timme efter timme. Jag behöver ha något att göra för att inte bli alltför uttråkad.

Vattnet var iskallt och jag och UP är lika stora badkrukor båda två. Efter mycket velande och tvekande lyckades vi dock ta några simtag och svalka av oss. Det behövdes men vattnet var så kallt så jag nästan kände mig frusen efteråt. Sommarens första dopp! Jag är väldigt nöjd med mig själv!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida