måndag 11 juni 2007

2007-06-11

En perfekt fredagkväll
Fredagen var en så perfekt sommardag. Precis lagom varmt med en underbar kväll. Jag hade gjort upp med NM och EE att vi skulle ses på kvällen, en sväng till Gerdas var inplanerad. Men på eftermiddagen ringde UP och sa att vi kunde få följa med US ut på en båttur i stället om vi ville. Han hade fått sin nya båt i vattnet och ville ha sällskap. Så blev det alltså - vi handlade med oss mat och dryck och gick och satte oss och åt middag på US' båt vid Karlbergskanalen. Det var en perfekt kväll - soligt och ljust ute, ljummet i luften och härligt sällskap.

Sent på kvällen åkte vi iväg bort till Gerdas med båten. Det kändes minst sagt glassigt att komma ditglidande i en stor båt! Vi la till vid kajen, granne med ytterligare två jättestora Princess-båtar, och kände oss som värsta VIP-klubben i våra tjusiga motorbåtar. Jag och UP gick i land en sväng för att se om det var några där som vi kände. Vi mötte några från UP's gamla jobb och även några gemensamma vänner som vi pratade lite med.

Det var fascinerande att komma till Gerdas så sent på kvällen. Vi var i princip helt nyktra medan de som varit på Gerdas i flera timmar redan var rätt så berusade. Det blev tydligt vilken köttmarknad det kan vara - en massa fulla människor som kollar in varandra och vill bli bekräftade. Det kändes inte alls lika bra som förra sommaren när jag var där titt som tätt. Nu kändes Gerdas som vilket stureplanshak som helst. UP sa det jag själv tänkte - att det kändes så skönt att bara kunna gå därifrån, gå tillbaka till båten och betrakta cirkusen på avstånd i stället. Jag är verkligen glad att jag har UP och inte behöver tänka på det där ständiga jagandet längre. Att allt bara är bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida