fredag 11 maj 2007

2007-05-11

Spring för livet!
Jag har bestämt att jag ska lära mig att springa. Alltså, jag kan ju springa, men jag ska lära mig att göra det som motion. Egentligen är bara tanken absurd. Jag älskar att träna, men jag hatar att springa. Har aldrig tyckt om det. För mig är löpning associerat till stress, jobbigt, tungt. Det ser så lätt och behagligt ut när andra gör det, men de gånger jag själv har försökt springa är det hopplöst. Jag blir trött direkt och tycker inte att jag kommer någonstans.

Men nu känner jag mig mot alla odds faktiskt motiverad att komma igång. Jag ska ta det jättelugnt, i mitt eget tempo. Köra med intervaller, kanske - springa en bit och sedan gå lite, så springa igen. Börja med korta sträckor för att sedan bygga på med mer. Jag vill göra ett försök i alla fall. Vem vet, den här gången kanske jag lär mig att tycka om det till slut. Träningen har gått så bra den här veckan. Tre pass har jag kommit iväg på, och förhoppningsvis blir det en löprunda med UP i helgen också. Jag vill inte bryta det goda mönstret jag har kommit in i nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida